- Als 2 anys:
* No diu les primeres paraules: papa, mama, aigua, nin...
* Pareix que no enten ordres senzilles.
- Als 3 anys:
* Les seves frases son d'una sola paraula: "aigua" per dir "vull aigua".
* Com a molt fa frases de dues paraules: "nin cotxe" per dir "el cotxe és del nin".
* No compren dues ordres seguides: "agafa el... i pose'l a...".
- Als 4 anys:
* "Acursa" les paraules simplificant síl·labes o ometent-les: "pata" per "sabata", "obo" per "globo".
* Altera l'ordre sintáctic. "galleta vol nin".
* No repeteix de memória varies paraules.
* No distingueix paraules que varien en un sol fonema: "pera/pela", "moda/boda"...
* Intercanvia la seqüència dels fonemes o inserta vocals en grups consonàntics: "golobo x globo"...
* Asimila uns fonemes amb altres pròxims: "bufanna x bufanda", "nuna x lluna"...
- Als 5 anys:
* Si té alguna cosa del que surt anteriorment i/o a més...
* Contrueix frases molt curtes.
* El seu vocabulari és pobre i reduït.
* No es capaç de repetir correctament una frase.
* Mostra moltes dificultats per explicar el que se li ha contat.
* Se fa entendre amb poques paraules que li serveixen per nombrar-ho tot (aixó, alló, cosa...)
** El seu problema de llenguatge està afectant a altres àrees:
- dificultats per relacionar-se amb els companys.
- Poc progrés en l'aprenentatge.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada